reklama

Sebadôvera ako kľúč od trezoru s našim potenciálom

Je na nás manažéroch, či dokážeme využívať a rozvíjať potenciál našich spolupracovníkov. Závisí od toho výkonnosť našej firmy. Pripomínam, že každý manažér má takých ľudí, akých si zaslúži.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vaši ľudia sú vám učiteľmi a poukazujú na to, kde ste spravili chybu, čo ešte neviete, resp. na čo ste pri riadení ľudí zabudli. V psychológii manažmentu hovoríme o 4 potenciáloch - IQ - inteligenčný koeficient, EQ - emocionálna inteligencia, MQ - morálny a PQ - telesný potenciál.

Dnes vám dávame možnosť zamyslieť sa nad štyrmi nástrojmi. Sú zamerané na rozvoj sebadôvery a teda aj na odomykanie našich potenciálov.

Obrázok blogu
(zdroj: Martin Zibrín)

Sebadôvera závisí od výchovy, prostredia a mnohých ďalších faktorov. Čo však máme všetci rovnaké, že sebadôvera je prepojená s využívaním našich silných stránok, teda ako sa nám (nielen) v práci darí. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvým nástrojom na rozvoj sebadôvery je poznať Ikigáj vašich spolupracovníkov. Ikigáj som už popisoval v jednom z mojich predchádzajúcich článkov:

https://martinzibrin.blog.sme.sk/c/496003/silne-stranky-spokojnost-ikigai.html

ale v krátkosti zhrniem, o čo ide. Nechajte vašich spolupracovníkov robiť to:

a - čo ich baví 

b - v čom sú dobrí

c - čo má zmysel pre neho, firmu a svet

d - čo ho uživí tak, aby nemusel hľadať inú prácu, brigády, fušky

Keď už máte spolupracovníka v Ikigáj, vašou ďalšou úlohou, a teda aj druhým nástrojom, je FLOW. Najprv by ste mali vašich ľudí do tohto stavu dostať a potom ich tam čo najdlhšie udržiavať. Do „flow“ sa vieme dostať len využívaním silných stránok. V praxi by ste mali na vašich spolupracovníkov delegovať len také úlohy, pri ktorých budú svoje silné stránky využívať. A ako rozpoznám, že moji spolupracovníci už nie sú vo svojom FLOW? Jednoducho:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  • prokrastinujú,

  • sťažujú sa,

  • tvária sa unudene a vyčerpane,

  • alebo sa jednoducho len tvária, že pracujú. Ak ste dobrý pozorovateľ, odhalíte to veľmi rýchlo. Ak nie, tak vás to radi naučíme na našom workshope - Neverbálna komunikácia na pracovisku. Pripomínam, že z FLOW môžu vašich ľudia "vypadnúť" len dvomi spôsobmi - delegujete na nich príliš náročné alebo príliš nudné úlohy.

Tretím nástrojom je vhodná forma spätnej väzby. Tie formy poznáme až 4, ale odporúčame len aktívnu, konštruktívnu spätnú väzbu, previazanú na rastové myslenie. Práve touto formou podporujete u svojich zamestnancov sebadôveru, ktorá je kľúčom k uzamknutým, alebo nevyužívaným potenciálom. 

Štvrtým nástrojom by odomykanie potenciálov malo začať. Čo by to asi mohlo byť? No predsa váš skutočný a úprimný záujem o ľudí. Ľudia nie sú stroje. Bez skutočného a úprimného záujmu o ľudí ich potenciály neotvoríte. Jednoducho preto, lebo ich nebudete poznať. Je to ako nútiť delfína oberať orechy - teda dať ho do prostredia, ktoré mu nevyhovuje a poveriť ho úlohami, na ktoré nie je pripravený. Odporúčam teda:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  • spoznajte ľudí vo výberovom procese pomocou referencií

  • pýtajte sa na jeho tímové roly, hodnoty a silné stránky a premyslite (nakreslite) si, ako zapadne do vášho pracovného tímu

  • venujte novému človeku pozornosť a čas aj v adaptačnom procese - niekedy je lepšie vrátiť sa z kratšej cesty

  • robte hodnotiace pohovory, je to možnosť ako z vybraného diamantu vybrúsiť nádherný briliant

Každý z nástrojov trénujeme aj na našich workshopoch pre váš #spokojnyzivot

Vaši lektori Barbora a Martin

Martin Zibrin

Martin Zibrin

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Proaktívny lektor, konzultant, riešiteľ nákupných a investičných projektov. Pracujem len s ľuďmi, ktorí naozaj CHCÚ. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu